The drivetrain is completed with an all-wheel drive system with a self-locking center differential. Biased 58 percent to the rear during normal driving conditions, if one of the wheels starts to loose grip, the differential directs torque to the axle with the most traction.
The hybrid system’s unique feature is a hydraulic clutch between the engine and motor that disengages the engine so it can shut down under light loads. The electric motor then takes up the load until the engine restarts. Porsche engineers call the result “sailing” – for the quiet sensation of speed using only electric power.
As in most hybrids, the electric motor also restarts the engine, and recharges the 288-volt nickel-metal-hydride battery pack fitted into the former spare-tire well. This is a simpler and less costly system than Toyota’s Hybrid Synergy Drive, but it comes with drawbacks, one being that the vehicle can’t use the engine to recharge the batteries while running on electric power at the same time.
Porsche’s hybrid system is tuned to give lots of electric assist at highway speeds. This makes sense, since the large, heavy, tall SUV isn’t an ideal urban car, and may spend less time in city traffic than other hybrids.
Porsche says the Cayenne S Hybrid runs up to 1.2 miles in all-electric mode. More remarkably, the company also says it can run on electricity at speeds up to 86 miles per hour – though that’s slightly deceptive, since it means the engine may shut down for a while at speeds that high, leaving the electric motor to propel the car. Still, traveling on battery power at speeds higher than any legal U.S. limit is quite an accomplishment for a 5,000-pound SUV.
As for on-road performance, the company says the hybrid Cayenne posts 0 to 60 mph in 6.1 seconds with both the electric motor and the boosted engine providing power. Top speed is 150 mph. At the same time, fuel economy ratings of 20 in the city and 24 on the highway – while not dramatically high numbers – are a big step up from its gasoline powered brethren, which have city fuel economy in the mid-teens.
For the carbon-conscious hybrid crowd those fuel economy numbers are pathetic, and mentioning 0-to-60 mph times and triple digit speeds is sacrilege. But to Porsche and their customers, the combination of performance, speed and increased fuel economy is just as important as fuel mileage alone is to Toyota Prius buyers.
When Porsche redesigned the second-generation Cayenne for 2011, it didn’t stray too far from the original, but far enough to distinguish it from the frumpy sheetmetal of the outgoing model. Visually, this latest edition appears smaller than its predecessor but it is actually a little longer, wider and taller than before.
The Panamera sedan influence is evidenced by a front end that flaunts integrated bi-xenon headlights that flow into raised fenders that sit higher than the sculpted hood and in the rear, taillights that extend into a liftgate that now tips slightly forward. With broader shoulders, tauter lines and more sculpting, the Cayenne is more European sport wagon than boxy sport utility. The only evidence of its green-ness are small hybrid badges adorning the front fenders, that in contrast to large, integrated exhaust tips that speak performance.
Очень доволен покупкой.Не хотелось брать базовую модель так как для машины такой массы немного мощности не хватает — дизель тоже особенно не впечатлил. Цена на гибрид вполне устроила так как дилер сделал неплохую скидку. В сети видел мнение что Порше делает гибриды чтобы показаться более «зеленым» производителем — так что мне кажется что на все гибридные автомобили от Порше (кроме 918 конечно :)) можно рассчитывать на скидку у дилера — те 4 с половиной миллиона которые они ставят на сайте за базу (мой с опциями был больше 5 на наши цены) платить за гибрид когда С-ка дешевле не имеет смысла имхо (мне скинули более 15 процентов ну а так зависит от вашего везения и умения договариваться -я покупал в конце месяца — плюс директор дилерского центра был новый и наверное хотел проявить себя продажами).
Впечатления от более чем года владения. Просто удобно — чувствуешь себя в нем как дома — хочется ездить снова и снова. Что по трассе что по городу динамика впечатляет. Опасность по трассе — если притопить то не успеваешь заметить как выезжаешь из правил дорожного движения. Очень провоцирует на превышение скорости. По городу очень юркая машина. Жена не любит большие машины но отмечает более хорошую управляемость и способность влезть в парковочное место чем на Хонде Сивик — которая гораздно скромнее в размерах.
Расходы на бензин тоже приятно удивляют (тут я статистику не веду так как лень) но на километр получается 8-9л/100км по трассе — по городу все зависит от настроения — если ехать спокойно то 10-11л — если позажигать — самое плохое что видел это 15л. Гибридность не смущает — поначалу было трудно определять можно ли трогаться так как двигатель сразу не заводится — теперь по тахометру смотреть привык. можно даже поставить звук мотоциклетного двигателя через аудио систему (рекомендую manowar wheels of fire) жена была очень удивлена когда первый раз так сделал:) еще совет — обязательно нужна камера заднего вида — и очень желательно иметь Lane Change Assist (LCA) при покупке даже не думал что это окажется такой удобной опцией. Пневму и «умную» подвеску решайте сами по своим финансам — я не взял — особо по этому поводу не переживаю — но опять же не знаю насколько лучше он бы ехал с ними.
Porsche , Cayenne , S Hybrid 3.0i V6 (333Hp+47Hp)
Adblock