Full Width Rigid Barrier
Side Mobile Barrier
Side Pole
Far-Side Excursion
Occupant Interaction
Rear Seat
Front Seat
The Defender’s passenger compartment remained stable in the offset frontal test. Dummy readings of femur forces stiff structures in the dashboard and the score for protection of this body area was penalised. The vehicle’s high mass and front structure makes it an aggressive partner to a colliding vehicle and the score for the frontal offset test was reduced as a consequence. In the full-width, rigid wall test, protection was good or adequate for all body critical body regions, except for the chest of the rear passenger, protection of which was rated as marginal, based on readings of chest compression. In both the side barrier test, representing a collision by another vehicle, and the more severe side pole impact, protection was good all-round and the Defender scored maximum points for these tests. In an assessment of protection in far-side impact, dummy excursion (its movement towards the other side of the vehicle) was rated as adequate. The Defender is not equipped with a counter-measure to prevent occupant to occupant contact in side impacts. Tests on the front seats and head restraints demonstrated good protection against whiplash injury in the event of a rear-end collision. A geometric assessment of the rear seats also indicated good whiplash protection. The Defender has a multi-collision braking system which prevents secondary impacts. The car also has an advanced e-Call system which, in the event of an accident, automatically sends a message to the emergency services, giving the car’s location.
The Defender’s passenger compartment remained stable in the offset frontal test. Dummy readings of femur forces stiff structures in the dashboard and the score for protection of this body area was penalised. The vehicle’s high mass and front structure makes it an aggressive partner to a colliding vehicle and the score for the frontal offset test was reduced as a consequence. In the full-width, rigid wall test, protection was good or adequate for all body critical body regions, except for the chest of the rear passenger, protection of which was rated as marginal, based on readings of chest compression. In both the side barrier test, representing a collision by another vehicle, and the more severe side pole impact, protection was good all-round and the Defender scored maximum points for these tests. In an assessment of protection in far-side impact, dummy excursion (its movement towards the other side of the vehicle) was rated as adequate. The Defender is not equipped with a counter-measure to prevent occupant to occupant contact in side impacts. Tests on the front seats and head restraints demonstrated good protection against whiplash injury in the event of a rear-end collision. A geometric assessment of the rear seats also indicated good whiplash protection. The Defender has a multi-collision braking system which prevents secondary impacts. The car also has an advanced e-Call system which, in the event of an accident, automatically sends a message to the emergency services, giving the car’s location.
Новый Land Rover Defender был представлен больше года назад. Специалисты Euro NCAP померили, как хорошо автомобиль защищает водителей и его пассажиров, а также насколько он безопасен для пешеходов. Отдельные внимание эксперты уделили водительским ассистентам.
В итоге внедорожник удостоился оценки в пять звёзд по четырем категориям. Самую низкую оценку (71%) модель получила за безопасность пешеходов. Система Safety Assists набрала чуть больше — 79%.
Эксперты похвалили Defender за системы контроля полосы движения и обнаружения пешеходов. Наивысшие оценки внедорожник получил за защиту пассажиров: 85% как для взрослых, так и для детей.
На видеозаписи краш -теста внедорожника хорошо видно, как полный барьер и фронтальные удары со смещением практически не деформируют кабину.
Ранее в Сети рассказали о необычном письменном столе, который был сделан из Land Rover Defender. Предмет мебели получился очень интересным и необычным и на него наверняка очень быстро найдется покупатель.
Последние годы для Fisker прошли не так удачно, как хотелось бы. Однако компания не оставляет новые проекты. На один из них мимоходом намекнул Хенрик Фискер. В своём «твитте» он опубликовал изображение фары в стиле кошачьего глаза: скорее всего, от Fisker Emotion. Эту модель компания показала ещё в 2016-ом, однако до конвейера она все ещё не добралась. Вместо неё Fisker решил сконцентрировать свои силы на электрическом внедорожнике Ocean, чьи продажи намечены на будущий год. Какую именно модель сейчас проектирует Fisker, не известно. Из «твитта» мы узнаём, что это будет что-то радикальное. И не факт, что компания представит именно переработанный Emotion. В любом случае Fisker презентует уникальную модель, как это было раньше. К слову, Хенрик Фискер любит подогреть любопытство пользователей соцсетей интригующими намеками. Так, чуть ранее в этом году он случайно разместил на своей страничке фотографию Fisker Alaska с надписью «Электрический пикап!». Публикацию оперативно удалили, однако поклонники марки уловили послание — работа в мастерских Fisker кипит. В Fisker работают над новым автомобилем Ранее в Сети на рендерных изображениях показали электрический Fisker Ocean. Представители компании держат в строгом секрете информацию об авто. Из заявлений стало известно только, что новинка получит большой запас хода.
© 2007-2023.
Сетевое издание «CarsWeek» зарегистрировано в Федеральной службе по надзору в сфере связи, информационных технологий и массовых коммуникаций (Роскомнадзор) 25 апреля 2017 года.
Свидетельство о регистрации ЭЛ № ФС77-69477. Учредитель: Богачков Сергей Григорьевич. Главный редактор: С. Г. Богачков.
Электронная почта редакции: bogachs@yandex.ru. Телефон редакции: +7-915-979-14-25.
Использование материалов сайта разрешается только с установкой активной гиперссылки на CarsWeek.ru. 16+